Onsdag den 13. januar kl. 17 i Skolegade 32 - Bemærk venligst, at 16.30 behandles punktet Vedtægtsændringer på ekstraordinær generalforsamling.

Fyraftensmøde med erhvervskvinden Charlotte Sahl-Madsen,

som holder foredraget

Fra Holstebro til ministerkontoret - og hjem igen.

Charlotte Sahl-Madsen er født og opvokset i Holstebro og i den grad ”barn” af de visionære lokalpolitikeres satsning på kunst og kultur op gennem 1960’erne og 70’erne. Hun er således jævnaldrende med Giacomettis ”Kvinde på kærre”.

Den stærke inspiration fra kunstens verden kombineret med en utrættelig lyst til at debattere og møde nye synspunkter har Charlotte Sahl-Madsen taget med i ledelsesopgaverne på Glasmuseet i Ebeltoft, til LEGO og Danfoss Universe. Også som videnskabsminister (2010-2011) hentede hun inspiration både i kunstens verden og Grundtvigs dannelsesunivers.

I 2013 vendte hun hjem til Vestjylland – bl.a. draget af den vestjyske virkelyst, af naturen og af kæresten, som hun har kendt siden skoleårene på Danmarksgades Skole. Nu forbereder hun sammen med tidl. direktør for Realdania, Flemming Borreskov, det unikke forsknings- og inspirationscenter for kunst, arkitektur og filosofi, der bliver centralt placeret på slagterigrunden.

Hør Charlotte Sahl-Madsen tale om en spændende karriere i toppen af erhvervslivet, om kunsten som inspirationskilde, om nysgerrighed og dannelse, om at blive minister uden først at have været politiker, om vigtigheden af at passe på demokratiet og om glæden ved at vende tilbage til Vestjylland.

Der vil også blive mulighed for at debattere såvel kunst som demokrati.