Karen Hedegaard

Onsdag den 24. februar kl. 18.00

holder Holstebro Højskoleforening

Stiftelsesfest i Skolegade 32

Vi begynder festaftenen med en menu bestående af:

Roastbeef med Pommes Anna, estragonsauce, råstegte gulerødder, haricots verts og surt. Til dessert italiensk vaniljeis på chokoladebund med friskrørt jordbærpuré.

Derefter er der underholdning og fællessang fra Højskolesangbogen under ledelse af Karen Hedegaard. Hun er en meget erfaren musiker, kendt fra sin tid som pianist for ”De syngende husmænd”, når hun afløste Hans Aage Jensen ved klaveret, mens hendes far, Valdemar Hedegaard, og to farbrødre, Gunnar og Viktor, sang bl.a. Jeppe Aakjærs viser og sange. Gennem 25 år spillede hun til morgensang på Metalskolen i Holstebro. Karen har været efterskolelærer siden 1987, først på Lægårdens Efterskole, og derefter lærer på OrkesterEfterskolen i Holstebro siden starten i 2004. Alle eleverne på denne skole spiller klassisk musik, og Karen underviser dem i bl.a. bifagsklaver og folkedans. Derudover bijobber hun som klaverlærer på Thisted Musikskole.

Vi ser frem til en glad aften og fællessang, hvor stemmebåndene bliver rørt.