Nytårssangeftermiddag i Plexus

Fredag d. 7. januar kl. 16.00

Fredag den 7. januar skyder vi 2022 i gang med vores helt egen nytårskoncert, hvor medlemmerne skal være med til at levere underholdningen på en syng-sammen-eftermiddag.

Vi vil fejre nytåret med champagne og kransekage, og vi vil markere vores ibrugtagning af den nye Højskolesangbog. Og så skal vi lytte, lære og synge en masse dejlige nye og gamle højskolesange.

Anne Odgaard er vokset op i Holstebro, og senere har hun uddannet sig ved Det Jyske Musikkonservatorium. Hun har været højskolelærer på Silkeborg Højskole og er nu kirkemusiker ved Virklund Kirke. Anne Odgaard har som medlem af sangbogsudvalget deltaget i udvælgelsen af sange til Højskolesangbogen.

Hun har lavet en lang række koncerter og foredrag, og hun har bl.a. flere gange deltaget i mindeaften i Holstebro Kirke.

Marianne Søgaard er højskolelærer på Silkeborg Højskole. Hun er en ny dansk sang- og salmedigter og komponist med et enkelt, melodisk og iørefaldende tonesprog. Hun er repræsenteret i Højskolesangbogens 19. udgave med 7 melodier og en tekst.

Anne Odgaard og Marianne Søgaard er begge forankret i højskolemiljøer og fællessang, og i løbet af eftermiddagen vil de synge/spille både velkendte og nye sange, og knytte fortællinger, fortolkninger og facts til sangene.