Efterårsmøde med Johannes Langkilde

Torsdag d. 26. oktober 2023 kl. 19.00

I samarbejde med Holstebro Valgmenighed inviteres I til at opleve Johannes Langkilde holde foredraget: Min fætter er høvding i Samoa.

Som barn fik Johannes Langkilde at vide, at han havde familie på en fjern Stillehavs-ø. At der tilmed var en ægte høvding iblandt. Det lød som noget fra et børneeventyr, og for Johannes blev historien aldrig til mere end noget, han talte med sine forældre om som en pudsighed.

20 år senere står Johannes som korrespondent i USA i byen Philadelphia, hvor det demokratiske parti skal kåre Hillary Clinton som deres præsidentkandidat. Den delegerede fra Amerikansk Samoa er intet mindre end høvding Fagafaga, Daniel Langkilde, som skal overbringe stemmerne fra det amerikanske territorie. Som var det arrangeret af skæbnen, befinder Johannes sig pludselig ansigt til ansigt med den fjerne fætter, som netop er hans blodsbeslægtede familie fra Samoa.

Det bliver begyndelsen på en eventyrlig, personlig opdagelsesrejse, der et par år senere bringer Johannes Langkilde, hans hustru og to børn til Samoa, for at afdække den fantastiske historie om, hvordan hans forfader i 1800-tallet endte med at stifte en stor familie på de polynesiske øer.

PRIS:  150 kr.
Betaling: Kontant eller Mobil Pay ved indgangen.

Der er IKKE forhåndstilmelding.