Aftenmøde med Henrik Stubkjær

Aftenmøde i Skolegade 32 tirsdag d. 17. januar 2023 kl. 19.00

Henrik Stubkjær, biskop over Viborg Stift, holder foredraget: Udfordringer til folkekirken i dag.

Aftenens foredragsholder fortæller om sit liv og vejen fra studenterpræst i Aarhus til job som forstander på Diakonskolen i Århus, videre som generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp og siden 2014 med opgaven som biskop.
I denne funktion har Henrik Stubkjær stort fokus på, at kirken skal være en levende og aktiv del af menneskers liv og ikke mindst være medspiller i livet ude i lokalsamfundene. En del af foredraget handler derfor om de udfordringer, som Folkekirken står overfor i dag. Hvordan skal det lykkes?

Pris: 140 kr.
Der serveres kaffe/the og bolle med pålæg + lidt sødt.