Mit liv med fangekoret.

Aftenmøde i Skolegade 32

mandag d. 17. april 2023 kl. 19.00

Louise Adrian har i mere end 28 år været ansat i Kriminalforsorgen, hvor hun har spillet, sunget og skabt musik med nogle af landets hårdeste kriminelle i Vridsløselille Statsfængsel. Det er på den baggrund, hun har startet Fangekoret, som tæller både nuværende og tidligere indsatte. Ydermere har hun også været primus motor for Café Exit, som er en organisation, der tager sig af tidligere indsatte og prøver at hjælpe dem til en kriminalitetsfri hverdag.

I en tid, hvor al snak om kriminelle og fængsler udelukkende handler om stramninger, nedskæringer, sygefravær og vold og trusler, har hun formået at skabe et rum, hvor alle kan finde fred og hvor stemningen altid er god. Efter Vridsløselille Statsfængsel lukkede i 2015 har hun flere gange om ugen kørt til både åbne og lukkede fængsler i hele landet for stadig at kunne synge og spille med de indsatte.