Eftermiddagsmøde med Ole Kandborg

Møde i Skolegade 32 med Ole Kandborg –  en af de store koryfæer i dansk forsvar –

onsdag d. 24. maj 2023 kl. 14.30

Hør om Danmarks, Europas og Natos forsvarsmæssige situation, – særligt i forhold til krigen i Ukraine.

Ole er pensioneret generalløjtnant, – han startede sin militære karriere ved Prinsens Livregiment i Viborg.

Han har siden haft adskillige topposter i dansk forsvar i både indland og udland.

Ole Kandborg var i 1993-1996 chef for Hærens Operative Kommando, og i 1997-2001 chef for Natos internationale militære stab i Bruxelles.

Han har i sin karriere modtaget adskillige ordener, – og blev i 2001 dekoreret med Storkorset.

Ole beskriver selv sin karriere som både hobby og job, – og er stadig helt opdateret på den politiske og forsvarsmæssige situation i Danmark, Europa og NATO, – ikke mindst udviklingen i Ukraine følger han nøje.

Ole Kandborg har bedt om, at hans honorar doneres til Ukraine.