Sangeftermiddag med Anne Odgaard og Marianne Søgaard

Onsdag den 21. september 2022
kl. 16 i Plexus

Sangeftermiddagen skulle have været afholdt som en nytårs-sangeftermiddag d. 7.1., men blev aflyst pga Corona.
Nytåret skulle være fejret med boblevand og kransekage, og arrangementet skulle markere vores ibrugtagning af den nye Højskolesangbog.

Der vil fortsat blive serveret boblevand og kransekage selvom det meste af år 2022 er gået til den tid.

Anne Odgaard er vokset op i Holstebro, og senere har hun uddannet sig ved Det Jyske Musikkonservatorium. Hun har været højskolelærer på Silkeborg Højskole og er nu kirkemusiker ved Virklund Kirke. Anne Odgaard har som medlem af sangbogsudvalget deltaget i udvælgelsen af sange til Højskolesangbogen.
Hun har lavet en lang række koncerter og foredrag, og hun har bl.a. flere gange deltaget i mindeaften i Holstebro Kirke.

Marianne Søgaard er højskolelærer på Silkeborg Højskole. Hun er en ny dansk sang- og salmedigter og komponist med et enkelt, melodisk og iørefaldende tonesprog. Hun er repræsenteret i Højskolesangbogens 19. udgave med 7 melodier og en tekst.

Anne Odgaard og Marianne Søgaard er begge forankret i højskolemiljøer og fællessang, og i løbet af eftermiddagen vil de synge/spille både velkendte og nye sange, og knytte fortællinger, fortolkninger og facts til sangene.

Der sluttes af med dagens ret kl. 18

Pris 50 kr. pr. person – drikkevarer for egen regning (ud over champagnen)