Højskoledag d. 5. februar 2022 er desværre aflyst – pga afbud fra Lea Korsgaard.

Højskoledagen holdes i samarbejde med Holstebhro Valgmenighed med morgensang i Skolegade 32 og derefter foredrag og frokost.

Lea Korsgaard holder foredraget “Glæden som det vigtigste forsvar – om kynisme og omsorg i kampen for en bedre og grønnere verden”. Lea Korsgaard er medstifter og chefredaktør på Zetland. Hun har en mastergrad i sociologi fra The New School, New York, og en bachelorgrad i journalistik fra Syddansk Universitet. Før hun forlod den etablerede mediebranche og blev medstifter af Zetland, var hun journalist på Berlingske Tidende og Politiken. Hun har skrevet dokumentariske beretninger i bogform, senest “Den der råber lyver” (2017) og har vundet flere priser.

Efter frokosten optræder Odinteatret i Valgmenighedskirken med forestillingen Ekkoer af fejring.
Det er en fejring af livet og den skal udtrykke taknemmelighed gennem sang og skabe et rum for at huske dem, der ikke længere er iblandt os. I alle kulturer er dåben, brylluppet og begravelsen nogle af de vigtigste fejringer i samfundet. Blandt disse fælles ritualer og manifestationer har sangstemmen som instrument altid været en vigtig udtryksform.