Svend Brinkmann holder foredraget: “Vi er det liv, vi lever”.

Aftenmøde i Plexus tirsdag d. 18. januar kl. 19.00.

Svend Brinkmann er en af de stærkeste stemmer i debatten om tidens tendenser. Hans bøger er, ligesom hans meninger, populære og konstant på bestsellerlisterne. Blandt titler kan nævnes ”Stå fast”, ”Ståsteder” og ”Vi er det liv, vi lever”.

DR-programmet Brinkmanns Briks kan høres på P1. Om programmet siger Brinkmann: Vi mennesker er mystiske, mærkelige og forunderlige størrelser. Jeg har med undren og nysgerrighed undersøgt, hvorfor vi gør, som vi gør. I Brinkmanns briks zoomer jeg ind på tidens herskende tendenser og idéer. Er jeg god nok? Må jeg godt være bange for mørket? Findes der noget større end mig selv?

Svend Brinkmann er professor i psykologi på Aalborg Universitet. Hans forskning foregår i grænsefladen mellem psykologi, filosofi og kulturanalyse. Han har modtaget flere priser for sin forskning og formidling, bl.a. DR’s Rosenkjærpris og Gyldendals formidlingspris.