Ole Lauridsen:
Er modersmålet i fare?

Onsdag d. 5. oktober 2022 kl. 17.00
i Skolegade 32

Lektor Ole Lauridsen ved Århus Universitet er den faglige kompetence bag radioprogrammet Sproghjørnet, som mange af os kender med snak om det danske sprog fra radioens P4. Ole fortæller på munter vis om sprogets udvikling og forandring, som han har fulgt gennem mere end 30 år og han forsøger med humor og lidt ironi at formidle dette til os uden at blive sprogrevser.

Er modersmålet i fare? Bliver det opslugt af engelsk, kvalt af ungdommen eller “bare” ødelagt af almindeligt sjuskeri?

Det er ikke nemt at lære dansk. Den danske sprog er en svær en!

Kom og hør en sprogekspert med fingeren på det foranderlige danske sprogs galopperende puls, og høre ham fortælle om, hvad der sker med både vores skrift- og talesprog.

Vi ses til fyraftensmøde i Skolegade 32, onsdag d. 5. oktober 2022 kl. 17.00