Foredrag med
Samuel Rachlin

Onsdag den 11. maj 2022
i Plexus

Samuel Rachlin, som til daglig er bosat i USA, kommer til Holstebro og holder foredrag. Det bliver uden tvivl tankevækkende at høre Samuel Rachlins vurdering, når han beskriver den aktuelle situation i Europa, herunder situationen i Ukraine. Få kender russisk tankegang som Samuel Rachlin.

Samuel Rachlin var i mange år Danmarks Radios korrespondent i Moskva – siden blev han TV2’s første nyhedsvært. Senere arbejdede han som korrespondent for TV2 både i Moskva og Washington. I dag deler han ud af sine mange år som korrespondent i skarpe og indlevende foredrag om den aktuelle verdenspolitiske situation.

I 1990’erne var Samuel Rachlin ansat ved Verdensbanken i Washington og indtog derefter posten som finansjournalist på nyhederne på TV2. Han er desuden forfatter til flere bøger, deriblandt “Jeg, Putin” og “Mig og Stalin”, og han har skrevet en række artikler og kronikker.