Steffen Jensen: Den aktuelle situation i Mellemøsten

Onsdag den 7. september 2022 kl. 19.00
i Plexus

Mellemøstkorrespondenten Steffen Jensen holder foredraget: “Den aktuelle situation i Mellemøsten”.

Steffen Jensen er et af landets bedst kendte ansigter, ikke mindst på baggrund af rapporterne fra Mellemøsten.

Når vi skruer tiden tilbage til 1988, var det året, hvor TV2 brød tv-monopolet, og Steffen Jensen var med til at starte TV2 op. Han var nogle år forinden begyndt på at studere forhistorisk arkæologi i Aarhus, fortsatte senere i Jerusalem og gik så over til at uddanne sig som journalist i Aarhus.

Steffen Jensen har været Mellemøstkorrespondent fra TV2’s spæde start og har boet fast i Jerusalem siden 1991. I dag underviser Steffen Jensen på Danmarks Journalisthøjskole i Aarhus, med afsæt i jobbet som journalist i krigs- og krisezoner. Foredrag med Steffen Jensen giver ham mulighed for mere personligt at fortælle om Mellemøstens komplicerede sammenhænge og fantastisk fascinerende forhold.

Vi ses til aftenmøde i Plexus onsdag den 7. september kl. 19.00.
Der serveres kaffe, the og lagkage.

Pris 200 kr pr. person