Kommende arrangementer:

Foredrag med Samuel Rachlin

Onsdag den 11. maj 2022

Holstebro Højskoleforening håber at
Samuel Rachlin var i mange år Danmarks Radios korrespondent i Moskva – siden blev han TV2’s første nyhedsvært. Senere arbejdede han som korrespondent for TV2 både i Moskva og Washington.

Dagstur til Løgumkloster og Vadehavscenteret

Onsdag den 18. maj 2022

Heldagstur i bus til Løgumkloster hvor vi besøger Klosterkirken og Refugiet. Helle Skaarup – tidligere direktør på Nørre Vosborg – viser rundt og fortæller om stedets historie.

Grundlovsmøde med Maria Rørbye Rønn på Nr. Vosborg

Søndag den 5. juni 2022

Holstebro Højskoleforening er igen med til at arrangere grundlovsmødet på Nr. Vosborg. Årets grundlovstaler er Maria Rørbye Rønn.

Steffen Jensen:
“Den aktuelle situation i Mellemøsten”.

Onsdag den 7. september 2022

Aftenmøde i Plexus: Steffen Jensen er et af landets bedst kendte ansigter, ikke mindst på baggrund af rapporterne fra Mellemøsten.

Ole Lauridsen holder foredraget “Er modersmålet i fare?”

Onsdag den 5. oktober 2022

Fyraftensmøde i Skolegade 32: Ole fortæller på munter vis om sprogets udvikling og forandring, som han har fulgt gennem mere end 30 år og han forsøger med humor og lidt ironi at formidle dette til os uden at blive sprogrevser.

Kirkekoncert med Kurt Ravn og Carl Ulrik Munk-Andersen.

Torsdag den 27. oktober 2022

Efterårsmøde i Valgmenighedskirken.
Spændvidden i Kurt Ravns flotte stemme kommer smukt til udtryk i et meget varieret koncertprogram. Kurt Ravn har en særlig – og ganske fremragende – evne til at give tekst og musik ekstra udtryk og liv. Og det med et imponerende overskud.