Velkommen til Holstebro Højskoleforening

Holstebro Højskoleforening håber på stor tilslutning. Vi udfolder en bred vifte af arrangementer med hovedvægten lagt på oplysende foredrag.

Sæt tankerne i gang – gå ud og hør et godt foredrag. Det har været udgangspunktet siden foreningens start. Se alle sæsonens foredrag og arrangementer herunder.

Årsprogrammet kan også hentes på Holstebro Bibliotek – til venstre lige efter indgangen. Årsprogrammet udleveres til medlemmer umiddelbart inden de enkelte arrangementer.

Arrangementer 2023:

Aftenmøde med Henrik Stubkjær

Tirsdag den 17. januar 2023

Aftenmøde i Skolegade 32  hvor Henrik Stubkjær holder foredraget: Udfordringer til folkekirken i dag og fortæller om sit liv

Højskoledag med foredrag af Thomas Bolander og underholdning af Odinteatret

Lørdag den 4. februar 2023

Højskoledagen afholdes i samarbejde med Holstebro Valgmenighed.

Thomas Bolander holder foredrag om kunstig intelligens. Efter frokosten optræder OdinTeatret med forestillingen “Ekkoer af  fejring”

Stiftelses- og jubilæumsfest i Plexus med Kaja Brüel og Ole Kibsgaard

Torsdag den 23. februar 2023

Holstebro Højskoleforenings 125 års jubilæum markeres ved en festmiddag og derefter en særlig koncert.

Aftenmøde med Steven Diemar

Tirsdag den 14. marts 2023

Aftenmøde i Skolegade 32  hvor Steven Diemar fortæller om J.D.Contractor A/S, en spændende  lokal virksomhed.

Mit liv med fangekoret

Mandag den 17. april 2023

Aftenmøde i Skolegade 32 hvor Louise Adrian fortæller om arbejdet med fangekoret, hvor hun har spillet, sunget og skabt musik med nogle af landets hårdeste kriminelle i Vridsløselille Statsfængsel.

Thingbæk Kalkminer, Rebildcentret og Viborg  Domkirke

Tirsdag den 9. maj 2023

Bustur til Thingbæk Kalkminer, Rebildcentret og Viborg Domkirke.

Eftermiddagsmøde med Ole Kandborg

Onsdag den 24. maj 2023 kl. 14.30 i Skolegade 32

Ole Larsen Kandborg er en af de store koryfæer i dansk forsvar.

Hør om Danmarks, Europas og Natos forsvarsmæssige situation, – særligt i forhold til krigen i Ukraine.

Grundlovsmøde på Nr. Vosborg

Mandag den 5. juni  2023 kl. 14.00

Ud over årets hovedtaler Michael Böss kan I glæde jer til unge talere fra Holstebro Friskole.

Falkemanden fortæller om sit eventyr i vildmarken

Tirsdag d. 29. august

Aftenmøde i Skolegade 32  hvor vinder af  “Alene i vildmarken” Flemming Sanggaard fortæller.

5-dagestur til Oslo 19. – 23. september 2023

Turen foregår i bus til Hirtshals hvorefter vi sejler til Larvik.

Tidlig aftenmøde med Claus Stenberg

Onsdag den 4. oktober 2023

Aftenmøde i Skolegade 32  Claus Stenberg fortæller om sit arbejde med Veteran-alliancen

Forfatteraften med Kim Blæsbjerg på biblioteket

Mandag d. 9. oktober 2023 kl. 19

I samarbejde med Holstebro Bibliotek  arrangeres en forfatteraften i bibliotekssalen. Kim Blæsbjerg er aktuel med bogen “De bedste familier”.

Efterårsmøde med Johannes Langkilde

Torsdag den 26. oktober 2023

Valgmenighedskirken.
Johannes langkilde holder foredraget  “Min fætter er høvding i Samoa”