At gøre en forskel – 32 år i forsvaret

Charlotte P. Wetche, brigadegeneral

Charlotte P. Wetche har over 30 års arbejdserfaring i det danske forsvar. Hun har være udsendt til både Afghanistan og Irak, hvor hun var styrkechef. Hun har været adjudant for Anders Fogh Rasmussen i hans tid som generalsekretær i Nato.

Som oberst stod hun i spidsen for evakueringsmissionen i Afghanistan i 2021.

I 2022 forlod hun forsvaret for at blive direktør i Falcks ambulancetjeneste, men er fortsat brigadegeneral af reserven. I det regi er hun pt. leder af NRFC, – kaldet Natos reservister, – hvor Danmark har formandskabet til 2024.

Det er et arbejde, som har fået stor betydning efter russernes invasion af Ukraine.

Tid: Onsdag den 20. marts kl. 19.00
Sted: Valgmenighedens hus, Skolegade 32