Fortællingen om universet

Tina Ibsen, astrofysiker

Med udgangspunkt i sin bog ”Fortællingen om Universet” fortæller Tina Ibsen igennem en række nedslag om universets historie fra Big Bang til i dag.
Vi følger menneskets oprindelse fra Big Bang og til det moderne menneske. Universets opståen er nemlig tæt knyttet til fortællingen om mennesket. Alt, som eksisterer, er resultatet af en række kosmiske begivenheder. Det stof som udgør vores legeme, er dannet kort tid efter Big Bang og senere omdannet i stjerners indre og i eksploderende supernovaer til alle de grundstoffer, livet er opstået af. Fortællingen om Universet er den største fortælling af dem alle. Astrofysiker Tina Ibsen tager jer med på en rejse til Universets begyndelse, Big Bang og videre ind i supernovaeksplosioner, stjernetåger, det mørke stof, og meget mere. Hun guider jer sikkert gennem de største teorier og banebrydende forskningsmetoder, så vi kan forstå den smukkeste og mest komplekse viden, mennesket råder over.

Foredraget baserer sig på bogen med samme titel. Den fik 5 stjerner i Jyllandsposten og kom på Mofibos top ti-liste.

Tid: mandag d. 15. april
Sted: Valgmenighedens hus, Skolegade 32