Efterårsmøde med Rasmus Skov Borring

Torsdag d. 24. oktober 2024 kl. 19.00

i Valgmenighedskirken

I samarbejde med Valgmenighedskirken har Højskoleforeningen engageret Rasmus Skov Borring til at holde et sangforedrag med fællessang og med udgangspunkt i Højskolesangbogen.

Rasmus Skov Borring er født i 1981. Pianist, komponist og foredragsholder, uddannet cand.mag. i Moderne Kultur og Kulturformidling fra Københavns Universitet.

I 2019 modtog han N.F.S. Grundtvigs Pris for sit arbejde med formidlingen af den danske fællessangstradition. Han spiller koncerter og holder sangforedrag overalt i Danmark og har ligeledes rejst med sine foredrag og fællessange i bl.a. USA, Norge og Frankrig. Han har komponeret melodien til sangen Gi’ os lyset tilbage, som i 2015 landede på en tredjeplads på DR’s Top-50 over danskernes foretrukne sange.

Rasmus Skov Borring er repræsenteret med en række melodier i diverse sangbøger som DGI-sangbogen, Efterskolesangbogen, Dansk Skolesangbog, Dansk Sang, Sangbogen 5, Morgensangbogen og Højskolesangbogen.

Der er ikke forhåndstilmelding.