Fyraftensmøde med Nis Boesdal

Onsdag d. 2. oktober 2024 kl. 17.00

i Skolegade 32

I foredraget fortæller Nis Boesdal om sine år i DR, om at lave tv for børn, tv for voksne og om at lave radioprogrammer som ”Danmarksmester”, ”Formiddag på 4’eren” og ”Nis på P5”.

I de fleste programmer har det handlet om at fortælle historier. Hen ad vejen lærte han en del om i hvor høj grad de gode historier tager udgangspunkt i de fortællinger, vi kender fra Bibelen, ”David og Goliat”, ”Den fattige enke” og påskens historie i Det Ny Testamente. På ture rundt i de lokalhistoriske arkiver i hele landet har han fundet mange beretninger, der tog afsæt i eventyr fra middelalderen som f.eks. ”Askepot” og ”Klods Hans”.