Forfatteraften

Forfatteraften med Peter Øvig Knudsen på Holstebro Bibliotek

Foredraget tager sit udgangspunkt i bogen Min mor var besat og Peter Øvigs egne erfaringer med psykiske sygdomme.

I november 2016 døde Peter Øvigs mor. Allerede samme dag besluttede forfatteren, at han ville skrive en bog om sin deprimerede mor. Også bogens titel stod lysende klar for ham: Min mor var besat.

Peter Øvig Knudsen fortæller om at vokse op som barn af en psykisk syg mor, ligesom han giver et billede af de mange andre traumatiske hemmeligheder bag de pæne facader i barndommens parcelhuskvarter.

En personlig kamp

Men han beretter også om, hvordan noget begyndte at gå i skred i ham selv, da han under arbejdet med bogen fik adgang til sin mors psykiatriske journaler, og han selv røg ind i en alvorlig depression – præcis som sin mor.

Da han efter to måneders psykiatrisk indlæggelse og syv elektrochok blev udskrevet, havde han ændret sit syn på moren, hendes sygdom og psykiatrien.

Du kan opleve Peter Øvig Knudsen fortælle den grumme og hjerteskærende historie om sin mors alvorlige depression.

Arrangementet er et samarbejde mellem Holstebro Højskoleforening og Holstebro Bibliotek.

Tid: Mandag d. 4. november 2024
Sted: Holstebro Bibliotek
Pris: 150 kr.
Tilmelding: Åben for tilmelding på bibliotekets hjemmeside.