Højskoledag

Lørdag d. 3. februar 2024 kl. 10.00 – 16.00

Højskoledagen holdes i samarbejde med Holstebro Valgmenighed med morgensang i Skolegade 32 og derefter foredrag og frokost.

Minik Thorleif Rosing er en verdenskendt, grønlandsk geolog, der siden 2000 har været professor i geologi ved Københavns Universitet. Han holder foredraget Rejsen til tidernes morgen”. I dette foredrag bliver du grebet af Minik Rosings fortælling om Jordens opståen og hvilke forandringer, der har gjort planeten til det, den er i dag.  Uden liv havde Jorden ikke haft kontinenter, og i takt med liv på Jorden har atmosfæren, landjorden og havet undergået fascinerende forandringer. Af den grund kategoriserer Minik Rosing livet som den allerstærkeste forandrende kraft i Jordens levetid.

Tag med på rejsen fra livets første fodspor på Jorden. En stor del af denne viden stammer fra Grønland, hvor Minik Rosing selv er født og har sit udgangspunkt for sin forskning i geologi.

PROGRAMÆNDRING: Efter frokost kommer Svend Buchardt med foredrag ”På krydstogt i den danske sangskat” samt fællessang.

Sted: Skolegade 32.
Pris: 250 kr. inkl. frokost og kaffe m. fastelavnsbolle.
Sidste tilmelding: Torsdag den 25. januar.