Mette Holm holder foredraget “Kinas magt, agt og virkelighed”

Aftenmøde i Skolegade 32 onsdag den 9. marts 2022 kl. 19.00

Mette Holm er en hyppigt anvendt kommentator og debattør om Kina, andre asiatiske lande såvel som menneskerets-anliggender og udvikling. Kina stiler mod en ledende rolle i verden – godt hjulpet på vej af USA’s udenrigs-politik og fossile klimapolitik. Kina fører an i kampen mod klimaforandringerne, investerer massivt i international udvikling og freds-bevaring; den nye Silkevejsplan, ’One Belt, One Road’, skal forbinde Kina med Europa og Afrika. Kina er også i færd med at effektuere verdens tætteste overvågning af de næsten 1,4 mia. kinesere, som tilsidesætter menneskerettigheder og tilstræber at dominere hele verdens mediedagsorden.