Grundlovsmøde med Maria Rørbye Rønn på Nr. Vosborg

Søndag d. 5. juni 2022 kl. 14.00

Holstebro Højskoleforening er igen med til at arrangere grundlovsmødet på Nr. Vosborg. Årets grundlovstaler er Maria Rørbye Rønn.

Maria Rørbye Rønn har stået i spidsen for DR, siden hun i 2010 blev konstitueret generaldirektør efter Kenneth Plummer. Før da var hun direktør for jura, politik og strategi i DR. I februar 2011 blev hun tilbudt posten som generaldirektør og takkede ja.

”Dengang fik jeg et råd af en fra DR’s bestyrelse. Han sagde: ”Husk nu at være dig selv – også når det buldrer og brager. For det er en vigtig del af, at du er nået hertil”. Det var virkelig et godt råd, for det er der, man finder roen i sig selv til at træffe de rette beslutninger”.