Forfatteraften med Peter Tudvad på Holstebro Bibliotek tirsdag den 6. oktober kl. 19.00.

I samarbejde med Holstebro Bibliotek og Holstebro Valgmenighed arrangerer højskoleforeningen et foredrag med forfatteren Peter Tudvad.

Peter Tudvad er forfatter med en uddannelse som cand.mag. i filosofi. Han har udgivet detaljerige bøger som “Kierkegaards København” og “Kierkegaards Jyllandsrejse” og engagerede sig i en periode i litterære fejder, hvormed han høstede navn som “arkivrotte”. Senere vendte han sin interesse mod andre emner, som bl.a. resulterede i “Sygeplejerske i Det Tredje Rige – en danskers historie” og “I krig og kristendom – en biografi om den tyske teolog og modstandsmand Dietrich Bonhoeffer” samt senest “Jan Hus – kirke, korstog og kætteri”. Men dertil er i mellemtiden også kommet romaner som “Forbandelsen” og “Manteuffel – fragmenter af en udødeligs levned”, der begge tager let på videnskabelige fakta for i stedet at tage fiktivt livtag med troen, vejen og livet. De seneste 14 år har Tudvad boet i Tyskland. Aktuelt skriver han på “Elben – en flods fortælling”, et kulturhistorisk værk med fokus på mødet mellem det tyske og det tjekkiske, det germanske og det slaviske Europa.