Højskoledag i Skolegade 32 lørdag den 4. februar kl. 10.00

Højskoledagen holdes i samarbejde med Holstebro Valgmenighed og begynder med morgensang i Valgmenighedskirken kl. 10.00, hvorefter der er foredrag og frokost i Skolegade 32. Dagens program slutter ved 15-tiden.

Kaare Dybvad, medlem af Folketinget siden valget i 2015, vil holde et foredrag med udgangspunkt i sin debatbog fra 2015 med titlen ”Udkantsmyten” om, hvordan centraliseringen påvirker vores økonomi og sociale sammenhængskraft. Det er et interessant indspark i en debat, vi nok alle har en holdning til.

Efter foredraget er der frokost, hvorefter dirigenten Frans Rasmussen tager over.

Dirigenten Frans Rasmussen holder foredraget ”Livet med musikken". Frans Rasmussen er uddannet pianist og dirigent fra det Kgl. Danske Musikkonservatorium og har dirigeret professionelle danske og udenlandske orkestre og kor. Han har i sin store karriere blandt meget andet været Syngemester på Det Kgl. Teater og leder af Den Kgl. Livgardes musikkorps.

Foredraget ”Livet med Musikken” omhandler Frans Rasmussens vej fra barndomshjemmet i Ålborg til de globale koncertsale. I foredraget belyser han, hvad der gør, at en succesfuld dirigent bruger tid på at arbejde med amatører, ”brobygning” og integration ved hjælp af musikken. Vi kender ham fra TV programmer som ”Stemmer fra Vollsmose”, ”Maestro” og ” Skinnet bedrager”.