Aftenmøde i Plexus mandag den 13. marts kl. 19.00 - bemærk venligst den nye dato.

Clement B. Kjersgaard, foredragsholder, redaktør, bladmand og tv-vært

holder foredraget: EUROPA I TRUMPS VERDEN

Desværre har Lykke Friis set sig nødsaget til at melde afbud til Højskoleforeningen - endda to gange - på grund af arbejdspres som prorektor ved Københavns Universitet. Det er usædvanligt for hende, og hun beklager meget. Hendes emne: Europa - hvad nu? finder bestyrelsen så vigtigt, at vi har ønsket at hente en anden foredragsholder, som med solid baggrund og sikker sans kan belyse dette emne. Det netop overståede præsidentskifte i USA har gjort emnet Europa - hvad nu? om muligt endnu mere udfordrende.

Ud fra disse kriterier er valget faldet på Clement B. Kjersgaard, denne aften ikke som tv-vært og ordstyrer, men som foredragsholder, en ganske anden rolle. Kjersgaard har for sit journalistiske arbejde med kronikker, indlæg og interviews bl.a. modtaget Publicistprisen i 2011 og Berlingskes Journalistpris i 2013.

Med Brexit og Trump i Det Hvide Hus har verden på få måneder ændret sig enormt - og begivenhederne rokker ved det, der siden 1945 har været forudsætningerne for Danmarks udenrigspolitik. Hvad gør USA? Hvad gør EU? Og hvad gør resten af verdens magter - fra Rusland til Kina - i det, der ligner en ny verdens(u)orden?
TV-vært, redaktør og bladmand Clement Kjersgaard holder foredrag (45 min) efterfulgt af spørgsmål fra - og debat med - salen.

Du kan læse mere om foredragsholderen på     http://kjersgaard.com